Huurwoning zoeken

U bent op zoek naar een huurwoning. Het vinden van een huurwoning is echter niet altijd even eenvoudig. Huurdersvereniging Salland geeft u graag meer informatie over het vinden van een woning.

SallandWonen

In de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte is woningstichting SallandWonen de belangrijkste verhuurder van woonruimte. Om voor een huurwoning van SallandWonen in aanmerking te komen moet u zich daar eerst als woningzoekende laten inschrijven. Beschikbare huurwoningen worden gepubliceerd op de website van SallandWonen: sallandwonen.nl.

Van degenen die reageren krijgt de woningzoekende met de langste inschrijfduur de woning toegewezen, mits aan de voorwaarden (bijvoorbeeld met betrekking tot het inkomen) voldaan wordt. Voor woningzoekenden die snel een woning nodig hebben wordt een deel van de beschikbare woningen via loting toegewezen. SallandWonen publiceert de verantwoording van de verhuur van de aangeboden huurwoningen op sallandwonen.nl. U kunt daar zien hoe lang degenen die huurwoningen toegewezen hebben gekregen als woningzoekenden stonden ingeschreven.

Particuliere verhuur

SallandWonen is niet de enige verhuurder in de gemeenten Olst-Wijhe en Raalte. Ook in de particuliere sector worden huurwoningen aangeboden. Bijvoorbeeld op funda.nl en marktplaats.nl worden wel huurwoningen aangeboden.