Huurdersvereniging Salland viert jubileum en wil horen wat huurders bezighoudt.

Om precies te weten waar huurders in Salland over na denken, willen verbeteren en trots op zijn, trekt Huurdersvereniging Salland er op uit. Met een vrolijke, retro VW-bus vol verse koffie en een grappige clown voor de jeugd. De koffietour is onderdeel van het jubileum van de HVS. Voorzitter Hans Baelemans vertelt enthousiast: “We bestaan 25 jaar. Dat vieren we het liefst met álle huurders. Een mooie kans voor ons bestuur, om huurders zelf te spreken onder het genot van een lekkere kop koffie.”

Jubileum: 25 jarig bestaan
Het jubileum grijpt het bestuur aan om in juni en juli door heel Salland te trekken. “Zo komen we met zoveel mogelijk mensen in gesprek. Zijn ze tevreden met hun woning? Wat vinden zij van de leefbaarheid in hun wijk? En van hun dorp? Hoe meer zij ons vertellen, hoe beter wij voor hen aan de slag kunnen.” HVS zit regelmatig aan tafel bij SallandWonen en de gemeenten Raalte en Olst-Wijhe. Ze maken zich hard voor de wensen die er leven onder de huurders. “Hoe beter we door huurders geïnformeerd worden, hoe beter wij een onderwerp op de agenda kunnen zetten.”
De Koffie-tour is onderdeel van een reeks activiteiten, het hele jaar door. De HVS is ‘voor en door’ huurders in Salland. Dus ze willen het met elkaar vieren.

Leden kunnen maand huur winnen
“Tijdens Stoppelhaene versieren we plankjes met de jonge, toekomstige huurders,” knipoogt Baelemans. “Voor de huurders die lid zijn van HVS hebben we eind van het jaar een prachtige kans… We geven een maand huur weg!” De prijs wordt eind dit jaar op een groot feest uitgereikt. “Die prijs is geweldig, maar we hebben allerlei leuke activiteiten op het programma. Dit jaar doen we er alles aan om het gesprek met elkaar aan te gaan, want zoals dat in Salland gaat, houden mensen zich al snel stil. Nu zoeken we iedereen echt zelf op. Er leven vaak fantastische ideeën waarmee we een woning of wijk kunnen verbeteren. En als iets in het ene dorp werkt, kunnen we het misschien ook ergens anders toepassen. Kortom: we schenken graag een kopje koffie in, voor een gezellig gesprek.”

Bezoek de koffietour tussen 10:00 uur en 13:00 uur:
• vrijdag 7 juni, Aletta Jacobsplein, Olst, (voor Bloemparadijs Van Megen)
• vrijdag 14 juni, Wijhe (voor het Langhuus)
• zaterdag 22 juni, Heino (op het 14 aprilplein)
• zaterdag 29 juni, Luttenberg (voor Gemeenschapscentrum Elckerlyc)
• vrijdag 5 juli, Heeten (voor Het Trefpunt)
• vrijdag 30 augustus, Raalte (Stöppelhaene, Boerendag, maar dan tussen 14:00 – 16:00 uur)