Met de uitreiking van de prijzen voor de kleurwedstrijd op dinsdag 23 december heeft Huurders-vereniging Salland de viering van het 25-jarig bestaan in stijl afgesloten. Drie keer vier kaartjes voor een leuke kindervoorstelling in het Hoftheater in Raalte gingen naar Shahed Makki uit Mariënheem, Jesse van Ree uit Raalte en Bodin, Maren en Sten Dollenkamp uit Wijhe. Op 24 december zette HVS-voorzitter Hans Baelemans de prijswinnaars in de hal van het gebouw van SallandWonen in het zonnetje. In de loop van het voorjaar kunnen zij gebruik maken van hun kaartjes.

Eerder in december kreeg mevrouw Witteman uit Raalte uit handen van Sinterklaas de hoofdprijs van de jubileumpuzzel: een maand gratis huren. Zij telde het juiste aantal van 50 vogels in de prachtige tekening van Edo Draaijer uit Deventer en werd onder toeziend oog van notaris Oors van Notariaat Salland uit de goede inzendingen geselecteerd. Alle andere inzenders van de goede oplossing werden beloond met een origineel HVS-vogelhuisje.

De uitreiking van de prijzen gebeurde tijdens de feestelijke slotavond van het jubileumjaar op 4 december in het Hoftheater. Voorzitter Hans Baelemans schetste aan de hand van enkele karakteristieke gebeurtenissen in het kort de soms turbulente geschiedenis van de huurdersvereniging, die in 1994 het levenslicht zag. Het caberettrio Höllenboer uit Luttenberg verzorgde met hun programma ‘Lik mie nie‘ het hoofdonderdeel van de avond. Na afloop kon onder het genot van een drankje en een, door studenten van Landstede verzorgd, hapje nog even worden nagepraat.