SallandWonen heeft onlangs nieuwe projecten afgerond. Zo is het appartementencomplex ‘de Brinkerhoek’ aan de Dahliastraat in Raalte voorzien van twee extra appartementen die worden verhuurd aan cliënten van De Parabool. De ontmoetingsruimte van ‘Brinkerhoek’ is verbouwd tot tweekamerappartementen. Deze zijn binnen de bestaande contouren van het gebouw gerealiseerd. Ze zijn elk ongeveer 55 m2 groot en hebben een balkon. De appartementen zijn voorzien van zonnepanelen en hebben een A++ label. De verenigingen die gebruik maakten van de ontmoetingsruimte hebben de mogelijkheid om gebruik te maken van het (nieuwe) buurtcentrum ‘De Buut’ in Swaenewoerd.

Bij appartementencomplex ‘t Heem’ aan de Kuiperstraat in Raalte zijn verbeteringen doorgevoerd gericht op de veiligheid en langer zelfstandig wonen. Ook is onderhoud uitgevoerd om de uitstraling van het pand te verbeteren. De nieuwe entree zorgt samen met het onderhoud aan de gevel, de kozijnen en de directe omgeving voor een frisse hedendaagse uitstraling. Een van de bewoners, Mevrouw Schulten, vertelt dat ze vooral blij is met de verhoogde galerij, waardoor de toegankelijkheid van de appartementen is verbeterd. En het zelf kunnen bedienen van de centrale toegangsdeur via een videofooninstallatie, maakt het zelfstandig wonen een stuk veiliger en prettiger.

Naast deze afgeronde projecten levert SallandWonen binnenkort nog twee projecten op. In maart en april verwacht SallandWonen de oplevering van het onderhoudsproject in de wijk Langkamp in Raalte.

Ook in april volgt de oplevering van twee nieuwe appartementengebouwen in het Burgemeesterkwartier in Raalte.

Bron: 08-02-2017, sallandwonen.nl: SallandWonen blijft werken aan goed wonen