HVS roept (jongeren) op om stem te laten klinken

Dat er een tekort aan woningen is in Salland, is niets nieuws. De gemeentelijke verkiezingen zijn in maart. Daarom besloot Huurdersvereniging Salland voor alle burgers in Raalte en Olst-Wijhe de woonplannen van de politieke partijen op een rij te zetten. “Met name zitten senioren en jongeren in de knel. We hebben een handige matrix gemaakt die overzicht biedt aan álle leeftijdsgroepen. De starters staan bovenaan in het overzicht, omdat ons thema momenteel ‘jongeren’ is”, aldus voorzitter Ina Duursema.

‘Alle politieke-programmaboekjes doorlopen? Dat hebben wij al voor je gedaan’

Bekijk de de matrix via onderstaande links:

HVS richt zich in 2022 speciaal op de woonopties voor jongeren

Koopwoningen zijn onbetaalbaar en al helemaal voor jongeren. Huurwoningen zijn er nauwelijks. Wat nu? Wat is de oplossing volgens de politieke partijen in Raalte en Olst-Wijhe? HVS zocht het uit en maakte een overzicht waarin je snel ziet welke inzet iedere politieke partij belooft. Het geeft inzicht en inwoners kunnen de informatie gebruiken bij het maken van hun stem-keuze.

Ina: “Verkiezingen kunnen zorgen voor een ander beleid in je gemeente. We roepen daarom jongeren op om van zich te laten horen. Voor hen maakt huisvesting een groot verschil in vrijheid. Leef je bij je ouders omdat je geen geschikte woning kunt vinden of heb je je eigen plek?”

Oproep aan jongeren om hun stem te laten klinken, in de verkiezingen en bij HVS

Huurdersvereniging Salland is geregeld in overleg met SallandWonen en de gemeenten Raalte en Olst-Wijhe. Ook is zij er voor huurders in de vrije sector. Ina besluit bevlogen: “Op onze website vind je de matrix die je helpt bij het maken van je politieke keuze. Het is tevens een oproep om ons te laten weten wat jou bezighoudt rondom ‘wonen’. Door HVS te informeren kunnen wij met verhalen uit de praktijk de vragen en standpunten in vergaderingen verduidelijken. Dit geldt overigens niet alleen voor jongeren, maar voor iedereen waarvoor wonen een zoektocht is. Wij zijn er voor iedere inwoner die een woning huurt of zoekt.”